Organisatie
Opvoedkundige (pedagogische) en onderwijskundige (didactische) uitgangspuntenvormen de basis van het onderwijs op onze school.
Binnen onze onderwijsvisie is het volgende van belang:
- We gaan uit van en sluiten aan bij de ontwikkeling van het kind.
- In alle groepen werken we met thema’s en projecten waardoor we een goed gedifferentieerd aanbod realiseren. We houden rekening met het niveau van de kinderen.
- Wij stimuleren de kleuters in hun spel om hen ook via het spelen tot leren te brengen.
- Wij zetten oudere leerlingen aan tot onderzoek; wat weet ik al en wat wil ik nog meer weten?
De wijze waarop het onderwijs wordt vormgegeven:
- We werken volgens het directe instructiemodel, dit betekent dat de instructielessen voor de ene leerling korter is dan voor de andere leerling.
- Veel lessen zijn interactief, d.w.z. met elkaar spreken, denken en onderzoeken. Al doende maken de kinderen zich de leerstof eigen.
- Kinderen krijgen leerstof aangeboden die bij hun jaargroep en hun ontwikkeling past.
- Ons leer- en leefklimaat zijn zodanig ingericht, dat kinderen zich veilig en geaccepteerd kunnen voelen.